söndag 3 mars 2013

Det är jag som är det nya


Hej det är jag som är det nya
ja det är jag som kommer in
med en stor sjal
som fläktar och drar ner en del saker
men det kan ni leva med

Hej det är jag som kommer med en del
kaotisk smärta
som inte går att förstå
Det är jag som kommer med en massa
skratt som bubblar
och som ni kan förstå
fast inte vart det kommer i från
det kan man inte se

Hej det är jag som har armband
om handlederna för att
tillfälligtvis dölja en del
ärr
Men i dag har jag ett
sminkat ansikte
som är symmetriskt
En glöd som kommer från en
inre lägereld
där jag har legat i natt

Hej det är jag som kommer in
och luktar lite som en brasa
har en del barr i kappan
och djurhår på byxbenen
jord under sulorna
Men annars är det som det ska
Just nu när jag är här
med er

Men jag tänkte glänta
lite på kappslaget
visa lite av det där
huldrahålet alla talar om
Om ni vill
titta in
Inga garantier
för det fortsatta livet
förutom att vi kommer att ha lampan tänd
den här gången

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar