måndag 12 augusti 2013

Det är viktigt att du gillar mina bilder

Augusti 
Nu har jag sett dina barn bada i sjöar, sova på tåg och leka i underbara trädgårdar, jag har sett dem på museum och jag har sett dem i bassänger. Jag har sett deras lycka och deras solbrända ryggar, deras blekta lockar och runda kinder.
Nu är det alltså jag som ska titta på era bilder av er lycka, osorterad och obearbetad. En aggressiv marknadsföring av just er lyckade sommar.
”Ingen reklam tack” vill jag skriva på skylten i mina kanaler, men hade det hjälpt? 
För nu är det jag som ska ta del av era finaste stunder. Finaste. Hjärtan och symboler som övertygar ytterligare om hur mycket jag tycker att ni är fantastiska, att ni har Lyckats Med Era Barn.


Undrar stort
Man undrar; har de roligt?
Är det de gör på bilderna meningsfullt
är det Livet
Man undrar, är de lyckliga så
är det bilden av familjelyckan jag ser?
Svider det senare när hon vänder ryggen till, på kvällen
När han aldrig blir färdig med skjulet, cykeln, staketet
Eller har jag missuppfattat nåt?
Kanske det är de som har svaren på
Alla Frågorna som jag har
Hur man lever Tillsammans
I evigheters evighet
Hur man gör det.

Överglänser lyckan av att hålla söndagsaudiens i den äktenskapliga bädden alla små förtret och den ensamhet som bara kan uppstå i tvåsamhet?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar