måndag 2 maj 2011

Motorvägen

Låt mej vara i mitt skruvade ställe
Det är i alla fall ärligt
Kanske mer ärligt än Det Andra
Det är allt jag har!
Är
Alla delar
klistrade i ett collage
Det blir Hon
Jag.

Måste vara här
kan inte passa in
Alla kantiga former
allt flöde
Alla tankar
Motorvägen i mitt huvud

Oh, Yes I'm back
as bad as ever
Kom inte i vägen
för den här
flodvågen
Ledsen för alla trampade tår
jag dansar ju så lätt
v ä g e r i n g e n t i n g

Har redan glömt
redan på väg
till nästa förolämpning

Måste vara så här
Normal
Kanske för spetsig
för snabb
för het
för hal
för sorglig
för djup
för svart
så jävla rolig

Rör mig överallt
Även där det inte passar
Spretar ut
Funderar
glömmer inget
ibland allt

Att vila
Tar mig härifrån

packar väskan med
imovane
stesolid
flunitrazepam
-Mamma!

Så rolig mamma
Så besvärlig kamrat
Så snabb
på den lilla cykeln
så stark
och så djävulskt svag

Så mycket ord
vilket jävla flöde
av hyss

Det bubblar över
Ja, förlåt då

Kokar upp
rinner över
lägger in mej
spiller
fumlar
sluddrar
fladdrar
skakar
M o t o r v ä g e n

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar